fredag 29 mars 2013

Min snobbiga present till er!

Ja, visst är det väl så, att studenter och akademiker emellanåt kan bete sig skrytsamt och snobbigt. I egenskap av internkritiker gentemot den slutna värld som akademien ändå innebär; vill jag därför förtydliga, att detta inlägg på intet sätt är menat på ett sådant vis.

Men jag kan likväl inte släppa känslan: att jag lyckades - den smärtsamma process som det ändå innebär att göra ett självständigt arbete till trots - slutföra min C-uppsats i genusvetenskap. Jante måste väl inte hyllas alltjämt, liksom.

Så, för den som är intresserad av att läsa om problematiken kring begreppet jämställdism och ett diskursanalytiskt sågande av Pär Ströms resonemang, är det fritt fram att klicka på länken nedan:


http://www.ucgs.umu.se/digitalAssets/116/116121_c-uppsats-ht12-filippa-norberg.pdf

Håll till godo!

Ps. Mycket genant, såklart, att siffrorna i innehållsförteckningen blev icke estetiska och uppfuckade, detta var självfallet inte min avsikt. Upptäcktes dock efter att uppsatsen lämnats in i januari *disträ C-sturre* Ds.

2 kommentarer:

  1. All credd till dig för avklarad C-uppsats!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack å tack käraste du! Är väl en akademisk milstolpe i sig, obetydlig i framtiden men viktig på vägen, kanhända. Skall t.o.m ge mig på en till C-kurs i höst, kanske har jag ångestlängtan? Vem vet väl..

      Radera