torsdag 14 juni 2012

Dagens Tips

Skall bege mig mot Hufvudstaden - monarkins säte - i helgen och därmed också göra ett kärt återbesök till Sveriges kanske bästa bokhandel: Hallongrottan.
Benägen vid Hornstull, och alltid värt ett besök. Bortsett från den trevliga personalen kan man gotta sig i diverse lektyr av olika slag; facklitteratur, seriealbum, skönlitteratur, tidskrifter m.m. Med gemensam nämnare: att litteraturens ämnen berör feminism, HBTQ, klass och etnicitet.

Det finns även lite annat smått och gott i butiken; filmer, tishor etc.

En kan konstatera det tråkiga i att en sådan butik inte finns tillgänglig i det annars så feministiska Umeå (eller jag vill väl naivt tro att många är medvetna här. Men det kanske bara är jag som hänger i sådana kretsar - den tråkiga sanningen), men håll ut god vänner och kära läsare. Om några år har jag med flera styrt upp ett liknande projekt, det vågar jag lova! Den som väntar på något gott...








En kan även, i väntan på att mitt/vårt eget feminist-vegan-häng-ställe styrs upp i Umeå; konsumera feministisk litteratur via hallongrottans egen webbshop. Den hittar ni via hemsidan:

http://www.hallongrottan.com/


Njut av det vackra junivädret och häggens ljuva doft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar